09.00 - 09.20 uur
Start Danielle (terugkoppeling vraag Etske over Studiebegeleiding)
Vragen vooraf
Gezamenlijk toevoegen van volgers met emaillijstje Danielle
09.20 – 09.40 uur
Portal:
1. Werken met documenten
2. Plaatsen van nieuwsberichten
3. Werken met taken
4. Werken met agenda
5. Waarschuwingen
6. Je tabbladen, startpagina en Fontys-info aanpassen
7. Navigatie-tips
Email:
8. Outlook en je PDA
9. Doorsturen van mail
10. Afwezigheidsmelder
Productieve Apps: Inventarisatie: Wat gebruik jij?:
MLE-gerelateerde productieve apps:
Dropbox
Blogger
Linkedin
Twitter
Prezi Viewer
Teamviewer
TED
etc...
Andere productieve apps:
Evernote (filmpje)
Wunderlist
Annotate
etc...
Itunes/Podcasts
Itunes U, bijv. (Stanford) en (Stanford toegang via Itunes) en Podcasts (CCL)
Bloggers volgen
(Voorbeeld 1, Voorbeeld 2)
Twitter/Tweets
(Danielles Twitter)
Skype
Skype (korte chats bijv. tijdens analyse fase of SB)
Gezamenlijk toevoegen van volgers met emaillijstje Danielle
09.20 – 09.40 uur
Portal:
1. Werken met documenten
2. Plaatsen van nieuwsberichten
3. Werken met taken
4. Werken met agenda
5. Waarschuwingen
6. Je tabbladen, startpagina en Fontys-info aanpassen
7. Navigatie-tips
Email:
8. Outlook en je PDA
9. Doorsturen van mail
10. Afwezigheidsmelder
Productieve Apps: Inventarisatie: Wat gebruik jij?:
MLE-gerelateerde productieve apps:
Dropbox
Blogger
Prezi Viewer
Teamviewer
TED
etc...
Andere productieve apps:
Evernote (filmpje)
Wunderlist
Annotate
etc...
Itunes/Podcasts
Itunes U, bijv. (Stanford) en (Stanford toegang via Itunes) en Podcasts (CCL)
Bloggers volgen
(Voorbeeld 1, Voorbeeld 2)
Twitter/Tweets
(Danielles Twitter)
Skype
Skype (korte chats bijv. tijdens analyse fase of SB)
09.40 – 10.00 uur
10.30 - 12.00 uur
John Nass over POP
John Nass over POP
12.00 - 13.00 uur
Lunch (Kennismaking met Ric Vos (LL6) en Wim Uphoff (LL1))
13.00 - 14.00 uur
Onderzoek in de school, dialoog en zelfreflectie voor POP (Danielle)
+ Opdracht A: Maak op je blog een bericht aan van de onderzoeken (lijstvorm) die jullie uitvoeren op school of in de nabije context van de school.
Individuele opdracht tijdens bijeenkomst: Breng met een Glogster in beeld welke onderzoeken plaatsvinden in de nabije context van de school en deel deze Glogster op je blog.
Lunch (Kennismaking met Ric Vos (LL6) en Wim Uphoff (LL1))
13.00 - 14.00 uur
Onderzoek in de school, dialoog en zelfreflectie voor POP (Danielle)
+ Opdracht A: Maak op je blog een bericht aan van de onderzoeken (lijstvorm) die jullie uitvoeren op school of in de nabije context van de school.
Individuele opdracht tijdens bijeenkomst: Breng met een Glogster in beeld welke onderzoeken plaatsvinden in de nabije context van de school en deel deze Glogster op je blog.
14.00 - 15.00 uur
Schoolcapaciteitsontwikkeling, dialoog en zelfreflectie voor POP
(Danielle)
+ Opdracht B: Reflectie op schoolcapaciteitsontwikkeling:
B. Lees het volgende artikel over schoolcapaciteitsontwikkeling. Maak vervolgens drie berichten aan op je blog na goede bestudering van de inhouden van het artikel:
1. Persoonlijke capaciteit
2. Interpersoonlijke capaciteit
3. Organisatorische capaciteit
Reflecteer - in deze berichten - hoe je deze capaciteiten binnen jouw school kunt gaan stimuleren middels jouw toekomstig leren en de spin off daarvan in de MLE.
Groepsopdracht tijdens bijeenkomst (3 studenten): Breng met een Prezi in beeld wat de gemeenschappelijke en afwijkende leerpunten zijn van jullie groepje op de aspecten:
1. Persoonlijke capaciteit
2. Interpersoonlijke capaciteit
3. Organisatorische capaciteit
Essentiele onderdelen van de Prezi moeten zijn:
a. Invoegen van een bijpassend plaatje
b. Invoegen van een bijpassend Youtube filmpje
c. Invoegen van een pad (zonder dat iedereen te misselijk wordt ;))
d. Verder moeten de lettertypes allemaal netjes hetzelfde zijn
We komen hier op terug in leerlijn 1 De Organisatie Ontwikkelen en leerlijn 6 Persoonlijk Leiderschap en de andere leerlijnen. Dit instrumenten dient ter verbetering van de differentiatie van de docent
+ Opdracht B: Reflectie op schoolcapaciteitsontwikkeling:
B. Lees het volgende artikel over schoolcapaciteitsontwikkeling. Maak vervolgens drie berichten aan op je blog na goede bestudering van de inhouden van het artikel:
1. Persoonlijke capaciteit
2. Interpersoonlijke capaciteit
3. Organisatorische capaciteit
Reflecteer - in deze berichten - hoe je deze capaciteiten binnen jouw school kunt gaan stimuleren middels jouw toekomstig leren en de spin off daarvan in de MLE.
Groepsopdracht tijdens bijeenkomst (3 studenten): Breng met een Prezi in beeld wat de gemeenschappelijke en afwijkende leerpunten zijn van jullie groepje op de aspecten:
1. Persoonlijke capaciteit
2. Interpersoonlijke capaciteit
3. Organisatorische capaciteit
Essentiele onderdelen van de Prezi moeten zijn:
a. Invoegen van een bijpassend plaatje
b. Invoegen van een bijpassend Youtube filmpje
c. Invoegen van een pad (zonder dat iedereen te misselijk wordt ;))
d. Verder moeten de lettertypes allemaal netjes hetzelfde zijn
We komen hier op terug in leerlijn 1 De Organisatie Ontwikkelen en leerlijn 6 Persoonlijk Leiderschap en de andere leerlijnen. Dit instrumenten dient ter verbetering van de differentiatie van de docent
15.00 – 15.30 uur Vragen, overgang naar andere leerlijnen en afsluiting
15.30 – 16.00 uur Extra Blog/Dropbox of andere digitale hulp, indien gewenst.
15.30 – 16.00 uur Extra Blog/Dropbox of andere digitale hulp, indien gewenst.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten