Pageviews I en I

woensdag 1 februari 2012

Programma Leerlijn I&I 10 Februari 2012

09.00 - 09.20 uur
Start Danielle (terugkoppeling vraag Etske over Studiebegeleiding)

09.40 – 10.00 uur

Presentatie-skills, gebruik van /Glogster


demo
Prezi
demo Glogster

10.30 - 12.00 uur

John Nass over POP

12.00 - 13.00 uur

Lunch (Kennismaking met Ric Vos (LL6) en Wim Uphoff (LL1))

13.00 - 14.00 uur
Onderzoek in de school, dialoog en zelfreflectie voor POP (Danielle)
+ Opdracht A:
Maak op je blog een bericht aan van de onderzoeken (lijstvorm) die jullie uitvoeren op school of in de nabije context van de school.

Individuele opdracht tijdens bijeenkomst: Breng met een Glogster in beeld welke onderzoeken plaatsvinden in de nabije context van de school en deel deze Glogster op je blog.

14.00 - 15.00 uur
Schoolcapaciteitsontwikkeling, dialoog en zelfreflectie voor POP (Danielle)
+ Opdracht B:
Reflectie op schoolcapaciteitsontwikkeling:



B. Lees het volgende artikel over schoolcapaciteitsontwikkeling. Maak vervolgens drie berichten aan op je blog na goede bestudering van de inhouden van het artikel:
1. Persoonlijke capaciteit
2. Interpersoonlijke capaciteit
3. Organisatorische capaciteit

Reflecteer - in deze berichten - hoe je deze capaciteiten binnen jouw school kunt gaan stimuleren middels jouw toekomstig leren en de spin off daarvan in de MLE.


Groepsopdracht tijdens bijeenkomst (3 studenten): Breng met een Prezi in bee
ld wat de gemeenschappelijke en afwijkende leerpunten zijn van jullie groepje op de aspecten:
1. Persoonlijke capaciteit
2. Interpersoonlijke capaciteit
3. Organisatorische capaciteit


Essentiele onderdelen van de Prezi moeten zijn:

a. Invoegen van een bijpassend plaatje
b. Invoegen van een bijpassend Youtube filmpje

c. Invoegen van een pad (zonder dat iedereen te misselijk wordt ;))
d. Verder moeten de lettertypes allemaal netjes hetzelfde zijn

We komen hier op terug in leerlijn 1 De Organisatie Ontwikkelen en leerlijn 6 Persoonlijk Leiderschap en de andere leerlijnen. Dit instrumenten dient ter verbetering van de differentiatie van de docent
15.00 – 15.30 uur Vragen, overgang naar andere leerlijnen en afsluiting

15.30 – 16.00 uur
Extra Blog/Dropbox of andere digitale hulp, indien gewenst.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten