Pageviews I en I

vrijdag 27 januari 2012

Voorbereiding bijeenkomst 3 Leerlijn I&I, 6 Februari (& afgelopen bijeenkomst 2)

Eerste ochtenddeel over persoonlijk leiderschap (LL 6)

Hier vinden jullie de presentatie van Gerrie

Verwerk-opdracht voor LL6:
Graag plaatsen op jullie blog:
1. Jouw kwaliteit
2. Jouw ontwikkelpunt
3. Scan je vragenlijst in en plaats die op je blog (via link naar public-map in Dropbox)

Waarom? Onze MLE-docenten/coaches en opleidingscoördinator bekijken jullie blogs om makkelijker kennis te maken. Deze elementen gebruiken wij om beter te differentiëren, vanwege niveauverschillen die bestaan, in de groep.

Mochten jullie nog vragen hebben aan Gerrie van de Ven, dit is haar emailadres: gerrie.vandeven@fontys.nl


Tweede ochtenddeel over persoonlijk leiderschap (LL 6)  

Mochten jullie vragen hebben over het POP en het assessment, hier het emailadres van John Nass: j.nass@fontys.nl

Lees-opdracht voor LL6 (reeds ontvangen en waarschijnlijk al gelezen):
Graag de brief over het assessment lezen (gestuurd door MLE@fontys.nl, afzender is Marijke Leenders)

Middagdeel voor leerlijn Introductie & Integratie (I&I):

Kijk-opdracht voor LL I&I: Bekijk de presentatie verder van "Tsiek-Send-Me-High-EE" [fonetische hulp bij de uitspraak], zie hier: Mihaly Csikszentmihalyi: Creativity, fulfillment and flow. Het begin is wat sloom, maar verderop heel informatief. Vergeet ook niet de film van de eerste bijeenkomst over leiderschapsstijlen.

Flow-opdracht voor LL I&I:


1. Concretiseer de flow-interventie, waarvoor jullie al een aanzet hebben gemaakt.
- Kies een duidelijke focus voor de flow-interventie (niet te algemeen)
- Bedenk specifieke werkvormen, rolverdelingen, tijdsbeperkingen en locaties.
- Expliciteer termen bijv. “duidelijk doel”, “gelijke rolverdeling” etc.
- Hoe concreter, hoe beter!
- Zorg dat geheel overdraagbaar is naar de andere groepen.
Waarom? In de MLE, willen we concrete resultaten opleveren voor de directe verbetering van de schoolpraktijk. Dit is een heel klein voorbeeld, straks werken jullie aan grotere resultaten/opbrengsten.

2.
Presenteer in 20 min, jullie ontworpen, geconcretiseerde en overdraagbare flowinterventie op een flow-genererende manier.

A. Denk out-of-the-box

Bijv. Dus geen Powerpoint maar bijv. een toneelstuk, niet zitten maar staan, niet luisteren maar ontdekken

C. Gezamenlijk met je groepje en gezamenlijk met het publiek

Bijv. Laat niet 1 persoon presenteren maar bedenk een vorm waarbij iedereen meedoet.

D. Bedenk een duidelijk doel (ofwel maak een keuze in je wat je presenteert)

Bijv. Tracht niet de hele flowinterventie te presenteren maar kies voor een sterk deel van de interventie (de rest is te vinden op de blog).

E. Tracht de flowcondities te creëren bij de toehorende medestudenten.
 
-    Bijv. Geef alle toehoorders een rol en een duidelijk doel tijdens het luisteren of bekijken van jullie presentatie, of creëer een “sprankel”

F. Spreek een duidelijk doel af met elkaar voor deze presentatie. Bespreek deze ook na, heb je het doel behaald bijvoorbeeld? 

G. Neem gerust die flowcondities mee… Ook al is dat flowfood, inspirerende muziek of een warme kruidenthee kop. Onthou: Denk (zoveel mogelijk) out of the box… boor jullie gezamenlijke creativiteit aan.   

H. Stuur de link naar de flowpresentatie-map of het flowpresentatie-bericht naar Danielle. Zij maakt een lijstje met links aan van alle flow-interventies.

Mochten er vragen zijn, mail/bel/chat (via Skype) gerust met Danielle.

Hartelijke  groet,

Gerrie, John en Danielle


Geen opmerkingen:

Een reactie posten